Veckan…en dag för sent

Så, då var det ny vecka och därmed nya listor att göra. Så här ser min mat- och träningsvecka ut!

MÅNDAG:
Träning:
Rygg och mage (finns video på min insta)

Middag:
Kyckling i ugn och rotfrukter.
Nothing fancy men så gott! Stora bitar med sötpotatis, palsternacka och morötter. Om man tycker det är för torrt, ta lite pesto till. Eller en sås på creme fraiche och citron, salt & peppar.

TISDAG:
Träning:
Cardio eller ben, beror lite på hur mycket tid jag har.

Middag:
Köttfärspanna, ris och broccoli.
Kryddar på köttfärssåsen så den får ordentlig smak. Knäcka 4 ägg över köttfärssåsen och ställ in pannan i ugnen till äggen är klara.
Servera med ris och broccoli.

ONSDAG:
Träning:
Morgon PW
Bröst och armar

Middag:
Kycklingfajitas.
Stek upp kycklingfilé i en fajitas mix eller gör en egen.
Fräs upp en lök, en röd och en gul paprika.
Blanda ihop allt.
Servera med mjuka skal, guacamole och creme fraiche.

TORSDAG:
Träning:
Morgon PW

Middag:
Vegetarisk snabblasagne
Skär upp en aubergine på längden och fräs så den får färg med salt & peppar
Koka upp färska lasagneplattor
Lägg upp på tallrik
En platta i botten, fyll med aubergine, rostad paprika (finns att köpa färdig på burk), valfri ost och en sås på kvarg eller creme fraiche, vitlök och franska örter. Lägg över en platta och strö över ost.
Servera med sallad med mycket färger. Ringla över oliv- eller avokadoolja. Salt och peppar.

FREDAG:
Träning:
PT

Middag:
Dollystyle kalas för 6-åringen i familjen!

Känns som det kommer bli en spännande vecka. Mycket på gång. Älskart!

F

You may also like

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *